Sunday, December 12, 2010

Hidangan Makanan Pengantin

Ikan Siakap Masak Tiga Rasa
Ikan Siakap Masak Tiga Rasa

Ayam Golek Berempah


Masak Lada Berempah Hati Dan Limpa


Daging Masak Hitam Buah Prune

Kebiasaannya, apabila ada majlis perkahwinan di rumah saudara-mara terdekat di kampung, saya diminta untuk menyediakan masakan hidangan pengantin. Sekurang- kurangnya lima jenis masakan dan untuk tiga hidangan. Bayangkan ....... penat ada, letih ada tapi yang penting saya dapat mendalami lagi bidang masakan ini. Pada akhirnya saya berasa sangat seronok kerana ada saja saudara-mara yang akan datang membantu saya. Sambil itu, kami akan bercerita atau bersembang dan ini akan mengeratkan lagi hubungan kekeluargaan. Apa pun, saya mendapat kepuasan dan pengalaman yg menyeronokan walaupun keletihan. Gambar di atas adalah hidangan untuk pengantin yang baru berlangsung di kampung sebelah suami saya.

No comments:

Post a Comment